Monday, December 6, 2010

pikiaq, pikiaq and pikiaq....

skarang ni lagi 2 seminggu aku da nak abes nternship kat CEPP ni..da macam2 da yang bermain kat minda ni..dulu sebelum dapat offer training rasa best nak mampos sbb dijanjikan kebarangkalian nak diserap masuk company sangat tinggi (tinggi la sangat), tapi agak hampeh.....mungkin ada yang bernasib baik yang dapat diserap masuk company especially yang swasta punyalo...tapi aku dan orang2 yang seangkatan dengan aku yang dapat kat CEPP, peluang nak diserap mmg tipis setipis tipisnya.....so bila ada yang dapat diserap masuk perasaan dah mula rasa macam2...rasa tak puas hati, rasa terkilan dan paling tak bleh blah rasa sedih yang amat sangat.....
 


macam2 yang aku pikiaq skang,,...ada juga penah di offer utk buat master, tapi sorryla ye sbb buat masa skang mmg aku target nak cari keja dulu...mmg da berazam sesangat,....tapi walaupun da berazam nak keja  dalam masa yang sama mmg aku teringin sangat nak sambung master.....skang ni bila hari da semakin suntuk untuk aku lalaui hari2 kat CEPP ni aku semakin risau....taktahu mana arah yang aku nak tuju selepas ni......
sampai terbawa2 dalam mimpi......



skang ni aku tgah cari keja yang sesuai dengan ku kat area johor and kedah...sebb dekat dngn family and kengkawan aku (sbb nnti nak men dota senang) ....kengkadang sampai aku tepikiaq malang sangat ka nased aku ni....kengkawan kebanyakannya da sambung and ada yang da keja, tapi aku masih lagi macam ni.....sampai kengkadang rasa nak menangis ja sengsorang......tapi, mungkin rezki aku belum ada lagi kot (ayat untuk sedapkan ati).....harap-harapnya akan kutemu dengan kerja yang sesuai dengan aku,...dan aku berharap agar diberikan kekuatan dan kesabaran untuk aku lalui hari2 yang mendatang.....

No comments:

Post a Comment