Monday, October 25, 2010

hari pertamaku internship....

ari ni merpakan ari pertamaku internship kat cepp(chemical engineering pilot plant) kat utm. Macam biasa   kena bangun awai sbb ingtkan nak jalan kaki ke sana, tapi seb bek la kawan depan bilik aku ni prihatin and tolong antarkan aku...huhu...sampai sana ja semua kena g cari supervisor masing2, ingatkan dapat supervisor yang garang2 tapi seb baik dapat yang sporting morting and eppy go lucky2 tak boley nangis....hahaha..

pas sesi kenal mengenal, supervisor tu (cik linda) tepaksa chow dulu sbb ada meeting and letakkan kitaorang kat bilik staff, tapi bilik tu kosong je...cuma ada sorang kakak yang wat praktikel....sejam kemudian, hormon2 kebusanan telah menyerang segala pelusuk badan, and agak kebengangan sbb kena tgu cik linda sampai 2.30 ptg......seb bek la kakak tu sporting, mengisi masa kebosanan sambil begosip and wat sesi luahan perasaan....hahah...



petangnye semua g jumpa ngan supervisor masing2, huhu temasuklah aku and 2 orang g. Hari pertama je da dapat projek...huhu....walaupun excited sangat dapat projek tapi dalam hati oh damn!...(sambil mengimbau kembali kenangan 'terindah' aku wat PSM)....and yang paling tak ley tahan dia cakap kamu ni mgkin nanti kena bermalam di sini sbb nak jaga bioreactor masa projek nnti....oh damn!!....tapi yang aku pelik.... jauh dalam sudut ati aku, aku  rasa excited ngat....taktahu sbb apa.....erm...


bila da abeh perjumpaan ngan supervisor semua student berkumpul la kat luar, buat sesi luahan perasaan skali lagi.....huhuu//....diorang ramai tak pueh hati sbb harapan diorang nak diserap masuk cepp utk kerja tetap after intern, tapi da diberitahu yang peluang tu agak tipis and tak mungkin.....huhuh masing2 wat ayat sedey bley.....ada yang cakap nnti kitaorang wat keje saje jew, buang mase la.......tapi pada aku, walaupon tak dapat keje kat stu pon nanti, aku rasa da cukup bertuah sbb diberi peluang untuk wat projek kat situ and walaupon 2 bulan je intern, tapi knowledge yang dapat mmg tak ternilai.........huhu.....erm...aku rasa excited giler...pas ni mmg stat tensen la...mgu ni da kene cari jurnal dah...huhu......

hopefully aku dapat something daripada program ni yang dpat ubah idup aku nanti..........

No comments:

Post a Comment