Friday, December 31, 2010

selamat tinggal 2010....selamat datang 2011..

pejam celik, pejam celik dah akhir tahun.....
cepatnya setahun masa berlalu...
bila masuk ja tahun baru, ramai yang pasang azam baru,
ramai yang sibuk shopping beli baju baru,..maklumla year end sale...
dan ada jugakla yang bila masuk ja tahun baru ni duk menghitung usia, pastu dalam hati duk bermonolog sengsorang.."eh, cepatnya setahun, makin tua rupanya aku"...haha..
yang perasan muda pon ada jugak...

masing-masing mempunyai ragam sendiri, bila nak masuk tahun baru ni,
tapi yang penting sebelum nak melangkah tahun baru ni mesti banyak kenangan
yang pahit dan manis yang mewarnai hidup kita sepanjang tahun 2010 ni kan?...
pada aku, tahun 2010 ni banyak mengajar aku untuk membuat keputusan....
banyak juga hati aku tercalar pada tahun 2010....(dah sapu ngan minyak gamat dah)...
banyak pengalaman yang aku dapat pada tahun 2010....
dan tahun 2010 merupakan tahun yang takkan aku lupakan, sebab pada tahun ini
aku secara rasminya telah menamatkan pengajian aku...bersama-sama kawan-kawan yang
banyak mewarnai hidup-hidup aku.......tenkiu guys!

esok tahun 2011 akan menjelma,..
walaupun takda azam apa-apa pun setiap tahun baru.,
tapi aku cuma mengharapkan agar tahun ni
akan menjadi tahun yang lebih baik dari tahun-tahun yang sebelumnya....
tahun 2011 menjadi titik pemula dalam hidup, sebab pada tahun ini lah
aku secara rasminya dah bergelar 'pekerja'....haha....

tapi, bila masuk ja tahun baru, ramai orang kata kita tutplah buku lama, buka buka baru...
tapi pada aku, buku lama tak pernah tertutup walaupun masuk tahun baru,...
sebab bila masuk ja tahun baru, aku hanya buka satu 'chapter' baru dalam buku aku,
sebab aku masih perlukan pengalaman manis dan pahit aku untuk menjadi panduan aku
melayari tahun baru yang lebih mencabar...


p/s: selamat tahun baru kepada semua!!

3 comments:

  1. ada jugakla yang bila masuk ja tahun baru ni duk menghitung usia, pastu dalam hati duk bermonolog sengsorang.."eh, cepatnya setahun, makin tua rupanya aku"...haha.. TERASA AKU~~~!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha....jgn terasa beb,..aku pun macam tu beb...

    ReplyDelete